عادات اشتباه بعد از غذا خوردن (بخش دوم)

 

زمان مطالعه: کمتر از 2 دقیقه

عادات اشتباه بعد از غذا خوردن (بخش اول)

و در ادامه…

نوشیدن چای و قهوه

جدا از اینکه مصرف نوشیدنی همراه یا بعد غذا تاثیر منفی در هضم صحیح خواهد داشت. نوشیدن چای و قهوه باعث میشود که جذب بعضی مواد مغذی همچون آهن حتی تا 87% کاهش پیدا کند. و به مرور ایجاد اختلالاتی همچون کم خونی،رنگ پریدگی، سرگیجه، سردی دست و پا خواهد داشت.

بهتر است با فاصله یک ساعت از صرف غذا نسبت نوشیدن چای و قهوه اقدام شود.

راه رفتن بعد از غذا

اگر عادت به راه رفتن بعد از غذا دارید سعی کنید لااقل نیم ساعت از صرف غذا گذشته باشد. فراموش نکنید که با هیچ تحرک غیر معمولی نباید مانع خون رسانی ارگان ها به دستگاه گوارش بشوید.

توجه کنید که فرایند غذا خوردن، هضم و جذب آن بخشی از فعالیت‌های روزانه شما و بدنتان به حساب می آید. پس سعی کنید تا دقایقی پس از غذا در آرامش بسر ببرید.

نوشیدن آب و مایعات

اگر چه احتمالا همه ما شنیده ایم که در طول روز نوشیدن 8 لیوان آب برای بدن لازم است. اما نباید این امر را در حین و بعد از غذا انجام دهید. زیرا باعث می شود که معده و صفرا به تولید بیشتری از اسید بپردازند و درنتیجه هم دچار نفخ خواهید شد، هم زمان و کیفیت هضم دچار مشکل خواهد شد. یک ساعت تامل بعد از غذا برای نوشیدن آب بسیار مطلوب خواهد بود.

رانندگی بعد از غذا

حتما متعجب شدید!! هضم غذا نیاز به خون رسانی به دستگاه گوارش دارد و رانندگی هم به علت حساسیت آن نیاز به تمرکز، به همین دلیل بیشترین حجم خون در اختیار سیستم گوارشی خواهد بود و مغز نیز از خون کمتری برخوردار خواهد شد. و در نتیجه میزان هوشیار نسبت به حالت عادی کم خواهد شد.

سخن پایانی

توجه داشته باشید که اگر این امور را رعایت کنید بعد از یکی دو هفته به آن عادت خواهید کرد. و قطعاً حس بهتری از غذا و زندگی پیدا خواهید کرد. و این بدان معنی نیست که بعد از صرف هر وعده غذا باید تا 2 ساعت زندگی عادی خود را تعطیل کنید. بلکه سعی کنید در نوع فعالیت خود تجدید نظر فرمایید.

 

عادات اشتباه بعد از غذا خوردن (بخش اول)

ما در رستوران حاج محسن سعی میکنیم با استفاده از فضایی نوستالژی و سه دهه تجربه در صنعت رستوران داری و ارائه خدمت با کیفیت در یکی از پر ترددترین نقاط تهران خاطره ای دلپذیر برای شما بجا بگذاریم.

برای اطلاع از منو و سفارش به بخش سفارش آنلاین در وبسایت رستوران حاج محسن رفته و یا با شماره تلفن 62731 تماس حاصل فرمایید.