اصول و آداب صحیح رستوران و سرو غذا (بخش اول)

 

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از بهترین لذت‌های زندگی میتواند رفتن به رستوران باشد. اما گاهی به دلیل ناآگاهی ما این کار لذت بخش به تجربه ای ناخوشایند بدل می شود.  از این‌ رو یادگیری آداب صحیح غذا خوردن در رستوران و رعایت اصول آن برای افراد ضرورت داشته و جزء مهمی از زندگی اجتماعی آن‌ها به شمار می‌رود.

در این مطلب سعی می کنیم هر چه ساده تر به این اصول اشاره کنیم.

۱_انتخاب رستوران:

قبلاً اولویت غذایی و بودجه موردنظر خود را بسنجید. ممکن است سایت‌های تخفیف و آگهی‌های عمومی همیشه مناسب نباشد. به وب‌سایت‌ رستوران‌ و یا سایت‌های مقایسه‌ای که توسط مشتریان نظرسنجی می‌شوند مراجعه کنید. چرا که بعد از رفتن به رستوران زمان تغییر نظر و یا گله و شکایت از کیفیت یا قیمت غذا نخواهد بود.

۲_نوع غذا:

از قبل درمورد نوع غذا تصمیم بگیرید. برای مثال در یک رستوران سنتی نمیتوان توقع یک غذای گیاهی را داشت. بنابراین عادات غذایی خودتان و یا مهمانان را درنظر بگیرید.

۳_لباس مناسب:

به عنوان مثال اگر قصد رفتن به یک رستوران لوکس را دارید استفاده از لباس‌های رسمی‌تر بهتر خواهد بود. توجه داشته باشید در هر شرایطی لباس شما نباید مانع راحتی‌تان شود. تا تجربه بدی را برای شما بوجود نیاورد.

 

 

۴_رزرو میز:

بهتر است قبل از رفتن به رستوران در صورت امکان، رزرو صورت گیرد. با این کار با یک تیر چند نشان خواهید زد. علاوه بر رزرو میز می‌توانید هرگونه اطلاعاتی مانند امکان ارائه خدمات خاص، زمان خلوتی و یا شرایط مورد نظر شما در مورد میز رزرو شده را هماهنگ کنید.

 

۵_وقت شناسی:

وقت شناسی نشانه شخصیت شما خواهد بود. و این نکته در زمانی که شما میزبان هستید اهمیت بیشتری دارد. همیشه کمی زودتر برای سنجش شرایط حظور پیدا کنید.

 

۶_لوازم شخصی:

از قرار دادن اشیای اضافی روی میز اجتناب کنید. نباید چیز دیگری روی میز باشد. این هم جنبه بهداشتی خواهد داشت، و هم موجب رعایت پرستیژ میز شما و همراهانتان می گردد .

 

 

 

 

۷_مراقب نگاهتون باشید:

شایسته نیست هنگامی‌ که دیگران بر سر میزهایشان مشغول صحبت کردن یا غذا خوردن هستند آنها را برانداز کنید.

۸_پرسش از پرسنل:

برای مثال اگر برای بار اول به یک رستوران مراجعه میکنید. از گارسون شرایط چیدمان را جویا شوید. تا برای انتخاب میز بهتر تصمیم بگیرید.

 

 

 

 

اصول و آداب صحیح رستوران و سرو غذا (بخش دوم)

ما در رستوران حاج محسن سعی میکنیم با استفاده از فضایی نوستالژی و سه دهه تجربه در صنعت رستوران داری و ارائه خدمت در یکی از پر ترددترین نقاط تهران خاطره ای دلپذیر برای شما بجا بگذاریم.

برای اطلاع از منو و سفارش به بخش سفارش آنلاین در وبسایت رستوران حاج محسن رفته و یا با شماره تلفن 62731 تماس حاصل فرمایید.