اصول و آداب صحیح رستوران و سرو غذا (بخش دوم)

 

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آداب رستوران رفتن و غذا خوردن (بخش اول)

آداب رستوران رفتن و غذا خوردن (بخش سوم)

۹_صدا زدن گارسون:

هیچ گاه با صدای بلند گارسون را نخوانید، این‌ کار بی‌ادبی محسوب می‌گردد. حتی اگر رستوران شلوغ بود. صحیحش آن است که با نگاه کردن به پیش خدمت و در صورت لزوم با حرکات و اشارات دست او را متوجه خود نمایید.

۱۰_سفارش غذا:

در صورتی که شما میزبان هستید. ابتدا اجازه بدهید تا میهمانان شما اقدام به سفارش غذا کنند.

۱۱_از پرسیدن نترسید:

اگر در منو با غذایی مواجه شدید که نسبت به آن شناختی نداشتید. حتماً از پیش خدمت ترکیبات و نوع غذا را جویا شوید. از این کار هراسی نداشته باشید زیرا درصورتی که غذایی سفارش دهید که مناسب ذائقه شما نباشد. این کار به مراتب رفتار نامناسب تری نسبت به پرسیدن چند سوال راجع به غذا می باشد.

۱۲_پیشنهاد سرآشپز:

خوب است قبل از سفارش غذا، در مورد منوی روز یا همان پیشنهاد سرآشپز نیز سوال کنید. معمولاً این غذاها در رده بهترین غذای رستوران می باشد.

 

۱۳_قیمت غذا:

در مورد قیمت غذاها سؤال نکنید. پرسیدن قیمت مخصوصاً وقتی شما در یک جمع میزبان هستید بسیار کار ناشایست و بی‌ادبانه‌ای است. برای دانستن رنج کلی قیمت غذاها می‌توانید قبل از رفتن به رستوران از سایت یا سایر منابع اطلاعاتی استفاده کنید.

 

 

۱۴_مدت سفارش:

برای سفارش وقت زیادی صرف نکنید. برای گارسون و سایر همراهان شما انتظار برای انتخاب غذا از جانب شما، سخت و کسل کننده است. سعی کنید در تصمیم گیری سریع باشید و منو را در اختیار نفر بعد یا گارسون قرار دهید.

 

۱۵_مدت زمان انتظار:

صرف غذا در رستوران معمولاً فرایندی زمان‌بر خواهد بود. پس از سفارش، عجله نداشته باشید، این عجله توسط همراهانتان درک شده و آن‌ها را اذیت می کند. از گارسون مدت‌زمان حدودی آماده شدن غذا را سوال کنید و اگر به نظرتون طولانی بود، میتوانید پیش‌غذا یا نوشیدنی سفارش دهید.و تا رسیدن غذای اصلی با آن‌ها سرگرم شوید.

 

۱۶_شروع به غذا خوردن:

یادتان باشد اگر میزبان هستید حتی  در صورتی که غذای شما زودتر رسید قبل از دیگران شروع به غذا خوردن نکنید. با توجه به آداب میزبانی خوب است که از میمانان درمورد کیفیت و رضایت آنها از غذا بپرسید. و اعلام کنید که در صورت تمایل می توانند غذایشان را عوض کنند.اگر غذای بقیه سریعتر از شما آماده شد درخواست کنید که شروع به غذا خوردن کنند و منتظر شما نباشند.

۱۷_استفاده صحیح از ظروف:

از ظروفی چیده شده بر روی میز درست استفاده کنید. استفاده اشتباه از کارد، چنگال و انواع قاشق یا گرفتن ناصحیح آن‌ها در دست، پیام خوبی را به گارسون‌ها و دوستانتان نخواهد داد. برای نمونه خوردن سوپ با قاشق معمولی یکی از اشتباهات معمول می باشد.

 

 

آداب رستوران رفتن و غذا خوردن (بخش اول)

آداب رستوران رفتن و غذا خوردن (بخش سوم)

ما در رستوران حاج محسن سعی میکنیم با استفاده از فضایی نوستالژی و سه دهه تجربه در صنعت رستوران داری و ارائه خدمت در یکی از پر ترددترین نقاط تهران خاطره ای دلپذیر برای شما بجا بگذاریم.

برای اطلاع از منو و سفارش به بخش سفارش آنلاین در وبسایت رستوران حاج محسن رفته و یا با شماره تلفن 62731 تماس حاصل فرمایید.