فرق بین پلو و چلو را بدانیم

 

زمان مطالعه: 1 دقیقه

تفاوت چلو و پلو:

یکی از پرطرفدارترین نوع غلات برنج است. که در بین ما ایرانی ها بسیار پر مصرف می باشد. و احتمالا حداقل یکی از وعده های غذایی مارا در شبانه روز تشکیل می دهد. با استفاده از برنج می توان انواع چلو خورشت مانند چلو خورشت قیمه و یا چلو مرغ و همینطور لوبیا پلو، استانبولی و… را طبخ کرد.

همه ما همیشه دو کلمه چلو و پلو را در مکالمات روزمره شنیده ایم اما آیا  تفاوت این دو را می دانید؟

فرق چلو با پلو

 

 

پلو چیست؟

برنجی که با مواد غذایی دیگری مانند انواع سبزیجات، حبوبات، گوشت و خشکبار و بعضا انواع ادویه ترکیب کرده و میپزند. ومی توان در کنار خوراکی هایی همچون سبزی، ماست، ترشی، زیتون و غیره سرو شود.

 

چلو چیست؟

برنجی که به صورت ساده و بدون اضافه کردن مواد دیگر پخته میشود. که روش پخت آن به دوشیوه دمی یا کته و دیگری بصورت آبکش می باشد. و آن را با خورشت یا کباب و غیره میل میکنند. چلو در واقع بصورت خالص با روغن یا کره پخته می شود. که اهل فن نیز آن را خشکه برنج نیز می نامند.

با توجه به تعاریف بالا متوجه تفاوت پلو و چلو از همدیگر شدیم.اکنون چند نمونه از این غذاها را نام میبریم.

انواع پلو عبارتند از :

رشته پلو، عدس پلو، سبزی پلو، شیرین پلو، آلبالو پلو، مرصع پلو، زرشک پلو، لوبیا پلو و….

انواع چلو عبارتند از:

چلو مرغ ، چلو گوشت، چلو کباب، چلو خورشت، چلو ماهی و….

 

انواع چلو هایی که در رستوران حاج محسن سرو میشود.مانند چلو کباب برگ، چلو ماهی، چلو خورشت قرمه سبزی، چلو خورشت قیمه، چلو کباب لقمه، چلو کباب کوبیده، چلو مرغ، چلو جوجه، چلو گوشت و … می باشد.

 

 

 

 

 

 

برای اطلاع از منو و سفارش به بخش سفارش آنلاین در وبسایت رستوران حاج محسن رفته و یا با شماره تلفن 62731تماس حاصل فرمایید.