کباب کوبیده و تاریخچه جالب آن

 

زمان مطالعه: 1 دقیقه

بدون شک کباب یکی از معروف‌ترین و محبوبترین غذاهای دوست داشتنی مردم. نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه و حتی دنیا میباشد. معمولا در پخت اکثر کباب‌ها از گوشت قرمز استفاده می شود. مانند گوشت بره و یا گوسفند. اما حتی از گوشت گاو و گوساله نیز میتوان استفاده کرد. والبته نباید از یکی از عناصر اصلی آن یعنی پیاز و ادویه جات فراموش کرد.

برای مثال آنچه در ایران ما آن را  کباب کوبیده می نامیم. در قفقاز به نام کلی کباب و یا در برخی مناطق به دلیل شکل ظاهرش به نام لوله کباب مصطلح شده است.

 

اشک کباب:

در اثر حرارتی که به گوشت می رسد. سبب می گردد که چربی غیر فراوری شده آن از قسمت بافتهای پر چرب گوشت خارج شده. و بر روی شعله آتش بچکد. که به اصطلاح آن را اشک کباب می نامند. که صد البته این اشک بسیار بوی هوس انگیز و اشتها برانگیزی به پا خواهد نمود.

قاجار و آشپزی:

رویدادها و نشانه ها در تاریخ بیانگر این موضوع هست. که متاسفانه اکثر پادشاهان قاجار بی کفایت و در کشور داری ضعیف بوده اند. اما نمیتوان از خدمتی که در مورد آشپزی انجام داده اند نیز گذشت. که آن هم از علاقه آنان به غذا و خوش گذرانی نشات میگیرد.

به دلیل علاقه ناصرالدین شاه به کباب. وی با خود آشپزهایی را از قفقاز با خود به ایران آورد تا راه رسم پخت کباب را به آشپزان دربار یاد دهند. واینگونه این کباب که اصالیتی قفقازی دارد به دست آشپزان ایرانی تبدیل به کباب کوبیده شد.

علت نام کباب کوبیده:

بدلیل آنکه در آن زمان چرخ گوشتی وجود نداشت. پس نتیجتاً گوشت را با استفاده از کوبیدن و همچنین ساطوری کردن نرم و آماده سیخ گرفتن می کردن. از این رو این کباب به کوبیده معروف گردید.

 

برای اطلاع از منو و سفارش به بخش سفارش آنلاین در وبسایت رستوران حاج محسن رفته و یا با شماره تلفن 62731 تماس حاصل فرمایید.