چرا غذا در خانه به خوشمزگی رستوران نیست؟

 

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 

چه عواملی باعث می شود غذای رستوران‌ خوشمزه تر به نظر بیاد؟

اگرچه به لطف فیلم های آموزش آشپزی در اینترنت و کتب‌ آشپزی می‌توان غذاهای متنوعی در منزل تهیه کنیم، اما امروزه ما وقتی برای آشپزی اصولی نداریم.

به همین دلیل غذا مطابق با اصول آشپزی و با صرف زمان کافی طبخ نمی شود و به خوشمزگی غذای رستوران نخواهد شد.

 

 

 

رستوران ها چه چیزهایی دارند که در نهایت طعم بهتری ارائه میکنند؟

تجربه و مهارت:

از تجربه به راحتی عبور نکنید. یک آشپز بدلیل سروکار داشتن مداوم با انواع غذا به مهارتی دست میابد. که حتی با مواد اولیه معمولی غذایی دلپذیر به شما تقدیم خواهد نمود. یک سرآشپز با یک عمر تجربه و دانش حکم کیمیاگر را در قلب رستوران خواهد داشت.

وفور مواد اولیه:

استفاده از مواد اولیه ای همچون روغن، ادویه جات و چاشنی ها در وسعت زیاد. و باز بودن دست آشپز در بکار گیری آن ها راز دیگر این طعم خوب می باشد.

دقت و پایش جزئیات:

در رستوران‌ها در تمام مراحل طبخ غذا، با وسواس و دقت بالا در میزان و بکار گیری مواد تشکیل‌دهنده عمل می شود.

به عنوان مثال، استفاده از دماسنج برای سنجش دمای غذا که عموماً در منزل صورت نمیگیرد. و یا استفاده از کره آب شده به غذا بعد یا هنگام پخت، از دلایلی هستند که طعم غذای رستوران را تحت شعاع قرار خواهند داد.

 

 

 

 

 

تجهیزات پیشرفته‌ آشپزی:

وجود تجهیزات پیشرفته در صنعت آشپزی همچون فرهای همیشه داغ و سرخ کن های حرفه ای کمک شایانی هم به سرعت آماده سازی و هم کیفیت و اغنای طعم غذا خواهد داشت.

آشپزخانه‌های خانگی ممکن است جذاب و دلربا باشند، اما هرگز با آشپزخانه‌های با کیفیت رستوران قابل مقایسه نخواهند بود.

دسترس بودن مواد تازه:

در رستوران‌ها همواره مواد اولیه به میزان نیاز موجود می باشد. اما ممکن است شما در منزل همیشه این امکان را نداشته باشید. مثلاً ممکن است برای پخت سوپ، نیاز به جعفری و سبزی معطر داشته باشید ولی از سبزیجات خشک استفاده کنید. که قطعاً تاثیر زیادی در مزه غذا ایجاد خواهد کرد.

روش های متناسب پخت هر غذا:

مراحل آماده سازی و زمان عامل موثر دیگری است که سرآشپزها با استفاده از تکنیک ها و تجربه خود به خوبی از پس آن بر میایند. برای مثال استفاده از ادویه در ابتدای پخت غذا عطر آن را از بین میبرد. و یا دیر اضافه کردن پیاز باعث خام ماندن آن خواهد شد.

نحوه عرضه و نمایش غذا:

ما قبل از اینکه غذا را با لب و دهان بچشیم، با دیدن آن و کشیدن بوی خوب غذا در مشام آن را با تمام وجود حس می کنیم و رستوران‌ها زمان زیادی را به این کار اختصاص می دهند تا غذا را اطلاحاً گارنیش کنند. زیبایی و ظاهر غذا و استفاده از ظروف مناسب تا حد زیادی طعم آن را دلپذیرتر خواهد کرد.

ما در رستوران حاج محسن سعی میکنیم با استفاده از فضایی نوستالژی و سه دهه تجربه در صنعت رستوران داری و ارائه خدمت در یکی از پر ترددترین نقاط تهران خاطره ای دلپذیر برای شما بجا بگذاریم.

برای اطلاع از منو و سفارش به بخش سفارش آنلاین در وبسایت رستوران حاج محسن رفته و یا با شماره تلفن 62731 تماس حاصل فرمایید.