اصول و آداب صحیح رستوران و سرو غذا (بخش سوم)

 

زمان مطالعه: کمتر از 3 دقیقه

آداب رستوران رفتن و غذا خوردن (بخش اول)

آداب رستوران رفتن و غذا خوردن (بخش دوم)

۱۸_دستمال:

از دیگر آداب خوب غذا خوردن استفاده از دستمال هنگام صرف غذا برای تمییز کردن دور دهان می باشد.

۱۹_تمرکز بر روی غذا:

تماشا کردن غذا خوردن دیگران بسیار امری ناشایست است. درست آنست که توجه تان بر روی بشقاب خود باشد و سعی کنید با برداشتن لقمه‌های متناسب، ظاهر زیباتری از غذا خوردن خود بسازید.

۲۰_طرز نشستن:

صاف بنشینید. آرنج ها را روی میز نگذارید. و اگر چیزی را می‌خواهید که از شما دور است، هرگز روی میز خم نشوید. قشنگ تر آن است که با احترام از فرد دیگری خواهش کنید که آن‌ را به شما بدهد.

 

 

۲۱_تن صدا:

با صدای بلند با همراهانتان گفتگو نکنید. پاسخ دادن به موبایل سر میز غذا کار مؤدبانه‌ای نیست. در صورت لزوم به پاسخگویی از همراهانتان عذرخواهی کنید و از میز دور شوید. صحبت کردن با صدای بلند و بشکلی که برای سایر حاضرین در رستوران ایجاد مزاحمت کند یک رفتار بی‌ادبانه طلقی می‌شود. کلاً از انجام هر کار پرسر و صدایی خودداری کنید.

 

۲۲_پرداخت هزینه:

در یک جمع چگونگی پرداخت هزینه غذا باید از قبل مشخص باشد. درصورتی‌که شما میزبان هستید باید به‌سرعت صورت‌حساب را پرداخت کنید. اجازه ندهید مهمان‌هایتان از مبلغ پرداختی شما مطلع شوند. این کار به‌نوعی بی‌احترامی محسوب می‌شود. اگر قرار است هزینه را به‌صورت مشترک پرداخت کنید بهتر است از قبل کل پول توسط یکی از اشخاص جمع شود تا هنگام حساب کردن مجبور نشوید مبلغ را خورد خورد به کارکنان رستوران بدهید.

۲۳_انعام:

بعد از اتمام غذا از بسیار پسندیده است که از کارکنان و گارسون‌ها تشکر کنید. یکی از بهترین و رایج‌ترین آداب غذا خوردن در رستوران انعام دادن است. بهتر است پس از محاسبه صورت‌حساب به گارسون انعام دهید. این کار شما به شخصیت شما در اصطلاح اضافه خواهد کرد و در نگاه پرسنل رستوران و همراهانتان جلوه خوبی خواهد داشت و نشانه قدردانی شما است.

***امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد و ما هم با توجه به وظیفه خود نقشی مثمر ثمر در مسیر ایجاد فرهنگ صحیح در اجتماع داشته باشیم.

 

آداب رستوران رفتن و غذا خوردن (بخش اول)

آداب رستوران رفتن و غذا خوردن (بخش دوم)

ما در رستوران حاج محسن سعی میکنیم با استفاده از فضایی نوستالژی و سه دهه تجربه در صنعت رستوران داری و ارائه خدمت در یکی از پر ترددترین نقاط تهران خاطره ای دلپذیر برای شما بجا بگذاریم.

برای اطلاع از منو و سفارش به بخش سفارش آنلاین در وبسایت رستوران حاج محسن رفته و یا با شماره تلفن 62731 تماس حاصل فرمایید.