کباب شیشلیک و آشنایی با آن

 

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 

غذای محبوبی که به دلیل طعم لذیذ آن نمی توان در مقابل دوست داشتنش مقاومت کرد. این کباب در کشورهای ایران، روسیه ،مغولستان و بخش‌هایی از اروپای مرکزی طرفداران بسیاری دارد.

 

علت نام گذاری شیشلیک:

در واقع کلمه شیشلیک ریشه ترکی دارد. واژه شیش در ترکی به معنای سیخ می باشد.و شیشلیک معنی کباب سیخی میدهد. و کلمه شیش هیچ ارتباطی با تعداد تکه های گوشت در این کباب ندارد. و البته  در ایران به شاندیز هم معروف می باشد. و از جمله کباب های استان خراسان محسوب میشود.

در اصل شیشلیک از گوشت بره آماده می گردد. لازم به ذکر است که در رستوران حاج محسن نیز از گوشت بره در تهیه این کباب استفاده می شود.

در تهیه این کباب که از دنده گوساله یا گوسفند بهره برده می‌شود. به عبارت دیگر همان کباب دنده خواهد بود. این غذا از دستهء غذاهای لوکس محسوب میگردد. و در هر رستورانی پیدا نخواهید کرد. یکی دیگر از ویژگی های این غذا به دلیل وجود استخوان استفاده از دست در هنگام خوردن می باشد. که این موضوع نیز لذتی دو چندان از غذا به شما هدیه خواهد نمود.

برای طعم دار کردن و همچنین ترد کردن گوشت از ماست، پیاز، زعفران دم کرده، فلفل و آب لیمو استفاده میگردد. و دنده ها داخل این مواد خوب آغشته می شوند. و بین 6 تا 12 ساعت در همین حالا باقی می مانند. تا گوشت به خوبی طعم دار و آماده پخت گردد.

توجه:

باید دقت داشته باشیم که شیشلیک را نباید با دنده کباب اشتباه بگیریم. زیرا برای درست کردن دنده کباب از گوشت چرخ کرده در کنار دنده بهره گرفته می شود.

 

در رستوران حاج محسن این کباب بی نظیر با استفاده از مواد اولیه درجه یک و تازه تهیه و سرو میگردد.

 

برای اطلاع از منو و سفارش به بخش سفارش آنلاین در وبسایت رستوران حاج محسن رفته و یا با شماره تلفن 62731 تماس حاصل فرمایید.